КАЗКОТЕРАПІЯ ДЛЯ МАЛЯТ
Казки супроводжують людину все її життя: вона їх чує від народження, лише зміст казок із віком змінюється. І дорослі, при нагоді, не відмовляються від казки, адже вона допомагає їм усвідомити своє місце у світі. А малюкам казка допомагає зрозуміти складні дорослі поняття - що таке добро і зло, віра в себе та людей, дружба, порядність, відданість, сміливість, чесність... Цей перелік можна продовжувати безкінечно. Пропоную авторські казки для малят.
Мабуть, немає людини, яка б не любила казки. Ті, кого не цікавлять класичні варіанти казкових історій, дивляться бойовики, фільми жахів, читають детективи, любовні романи й фентезі. А що ж це, якщо не сучасні казки?
Людям властиво обмінюватися історіями. Для того, щоб їх розповісти або послухати, ми збираємося за святковим столом, дивимось шоу по телевізору. А скільки казок створює більшість із нас у своїй уяві? Деякі з них навіть випускаємо у справжнє життя.
Чому варто спробувати метод казкотерапії? Мабуть, тому, що казка — природне джерело всього, що є у нашому непростому житті, а можливо тому, що важко знайти людину, яка б не любила казки. А ще, мабуть, тому, що сучасні казки у вигляді бойовиків та фільмів жахів дуже жорстокі й провокують у малят агресивність, страхи, тривожність.
Так ось, якщо є бажання працювати, а знань, як це зробити не вистачає, зверніться до книги Т.Зінкевич-Євстигнєєвої «Практикум по казкотерапії».
Казкотерапія (частина, складова артпедагогіки) – терапія особливим казковим середовищем, атмосферою, процес утворення зв’язків між казковими подіями та поведінкою в реальному житті. Процес переносу казкових смислів у реальність.
Види роботи з казкою:
- читання
- розповідь казки (своїми словами з ілюструванням матеріалу)
- театр ляльок
- інсценування
- бесіди -> відтворення прочитаного
морально-оцінювальний зміст
засоби художньої виразності твору
розуміння жанрів твору
- переплутування казкових сюжетів і героїв
- змінювання характеру героя казки
- уведення нового героя в казки
- зміна ходу події в казці
- зміна місця, часу події
- зміна кінцівки
- складання казки за схемою
- продовження за зачином
Функції казкотерапії
Діагностична – дозволяє визначити стан особистості і визначити основну мету для подальшої роботи
Прогностична – полягає у тому, що можна спроектувати сьогодення та майбутнє. У кінцевому результаті простежуються особливості поведінки особистості, бачення навколишнього світу і стратегії поведінки
Виховна – полягає у тому, що за допомогою простих сюжетів і яскравих, барвистих образів, сформувати у дітей морально-етичні якості, необхідні для розв’язання життєвих ситуацій
Коригувальна – полягає в зміні поведінки в проблемній ситуації відповідно до морально-етичних установок.
Правила проведення казкотерапії:
1. Найзручніше місце для проведення казкотерапії – окреме, невелике за розмірами, добре освітлене приміщення (кімната казки, психологічне розвантаження тощо).
2. Проводяться заняття по можливості раз на тиждень. У молодшій і середній групі ДНЗ тривалість казкотерапії – 15-20 хв., у старшій групі ДНЗ – 25-30 хв., у дітей початкової ланки – до 30-40 хв., у дітей середньої та старшої ланки можуть бути тренінгові заняття (регулярність проведення сприяє зміцненню позитивного ефекту).
Немає коментарів:
Дописати коментар