суботу, 17 лютого 2018 р.





КАЗКОТЕРАПІЯ ДЛЯ МАЛЯТ

Казки супроводжують людину все її життя: вона їх чує від народження, лише зміст казок із віком змінюється. І дорослі, при нагоді, не відмовляються від казки, адже вона допомагає їм усвідомити своє місце у світі. А малюкам казка допомагає зрозуміти складні дорослі поняття - що таке добро і зло, віра в себе та людей, дружба, порядність, відданість, сміливість, чесність... Цей перелік можна продовжувати безкінечно. Пропоную авторські казки для малят.
Мабуть, немає людини, яка б не любила казки. Ті, кого не цікавлять класичні варіанти казкових історій, дивляться бойовики, фільми жахів, читають детективи, любовні романи й фентезі. А що ж це, якщо не сучасні казки?
Людям властиво обмінюватися історіями. Для того, щоб їх розповісти або послуха­ти, ми збираємося за святковим столом, дивимось шоу по телевізору. А скільки казок створює більшість із нас у своїй уяві? Деякі з них навіть випускаємо у справжнє життя.
Чому варто спробувати метод казкотерапії? Мабуть, тому, що казка — природне джерело всього, що є у нашому непростому житті, а можливо тому, що важко знайти людину, яка б не любила казки. А ще, мабуть, тому, що сучасні казки у вигляді бойовиків та фільмів жахів дуже жорстокі й провокують у малят агресивність, страхи, тривожність.
Так ось, якщо є бажання працювати, а знань, як це зробити не вистачає, зверніться до книги Т.Зінкевич-Євстигнєєвої «Практикум по казкотерапії».
Казкотерапія (частина, складова артпедагогіки) – терапія особливим казковим середовищем, атмосферою, процес утворення зв’язків між казковими подіями та поведінкою в реальному житті. Процес переносу казкових смислів у реальність.
Види роботи з казкою:
-         читання
-         розповідь казки (своїми словами з ілюструванням матеріалу)
-         театр ляльок
-         інсценування
-         бесіди -> відтворення прочитаного
                      морально-оцінювальний зміст
                      засоби художньої виразності твору
                      розуміння жанрів твору
-         переплутування казкових сюжетів і героїв
-         змінювання характеру героя казки
-         уведення нового героя в казки
-         зміна ходу події в казці
-         зміна місця, часу події
-         зміна кінцівки
-         складання казки за схемою
-         продовження за зачином

Функції казкотерапії

Діагностичнадозволяє визначити стан особистості і визначити основну мету для подальшої роботи

Прогностична – полягає у тому, що можна спроектувати сьогодення та майбутнє. У кінцевому результаті простежуються особливості поведінки особистості, бачення навколишнього світу і стратегії поведінки

Виховна – полягає у тому, що за допомогою простих сюжетів і яскравих, барвистих образів, сформувати у дітей морально-етичні якості, необхідні для розв’язання життєвих ситуацій

Коригувальна – полягає в зміні поведінки в проблемній ситуації відповідно до морально-етичних установок.

Правила проведення казкотерапії:
1. Найзручніше місце для проведення казкотерапії – окреме, невелике за розмірами, добре освітлене приміщення (кімната казки, психологічне розвантаження тощо).
2. Проводяться заняття по можливості раз на тиждень. У молодшій і середній групі ДНЗ тривалість казкотерапії – 15-20 хв., у старшій групі ДНЗ – 25-30 хв., у дітей початкової ланки – до 30-40 хв., у дітей середньої та старшої ланки можуть бути тренінгові заняття (регулярність проведення сприяє зміцненню позитивного ефекту).


















Немає коментарів:

Дописати коментар