КАЗКОТЕРАПІЯ ДЛЯ МАЛЯТ
Казки супроводжують
людину все її життя: вона їх чує від народження, лише зміст казок із віком
змінюється. І дорослі, при нагоді, не відмовляються від казки, адже вона
допомагає їм усвідомити своє місце у світі. А малюкам казка допомагає зрозуміти
складні дорослі поняття - що таке добро і зло, віра в себе та людей, дружба,
порядність, відданість, сміливість, чесність... Цей перелік можна продовжувати
безкінечно. Пропоную авторські казки для малят.
Мабуть, немає людини,
яка б не любила казки. Ті, кого не цікавлять класичні варіанти казкових
історій, дивляться бойовики, фільми жахів, читають детективи, любовні романи й
фентезі. А що ж це, якщо не сучасні казки?
Людям властиво обмінюватися
історіями. Для того, щоб їх розповісти або послухати, ми збираємося за
святковим столом, дивимось шоу по телевізору. А скільки казок створює більшість
із нас у своїй уяві? Деякі з них навіть випускаємо у справжнє життя.
Чому варто спробувати
метод казкотерапії? Мабуть, тому, що казка — природне джерело
всього, що є у нашому непростому житті, а можливо тому, що важко знайти людину,
яка б не любила казки. А ще, мабуть, тому, що сучасні казки у вигляді бойовиків
та фільмів жахів дуже жорстокі й провокують у малят агресивність, страхи,
тривожність.
Так ось, якщо є
бажання працювати, а знань, як це зробити не вистачає, зверніться до книги Т.Зінкевич-Євстигнєєвої
«Практикум по казкотерапії».
Казкотерапія (частина, складова артпедагогіки) – терапія особливим
казковим середовищем, атмосферою, процес утворення зв’язків між казковими
подіями та поведінкою в реальному житті. Процес переносу казкових смислів у
реальність.
Види роботи з казкою:
-
читання
-
розповідь казки (своїми словами з
ілюструванням матеріалу)
-
театр ляльок
-
інсценування
-
бесіди -> відтворення прочитаного
морально-оцінювальний зміст
засоби
художньої виразності твору
розуміння
жанрів твору
-
переплутування казкових сюжетів і героїв
-
змінювання характеру героя казки
-
уведення нового героя в казки
-
зміна ходу події в казці
-
зміна місця, часу події
-
зміна кінцівки
-
складання казки за схемою
-
продовження за зачином
Функції
казкотерапії
Діагностична – дозволяє
визначити стан особистості і визначити основну мету для подальшої роботи
Прогностична – полягає у тому, що можна
спроектувати сьогодення та майбутнє. У кінцевому результаті простежуються
особливості поведінки особистості, бачення навколишнього світу і стратегії
поведінки
Виховна – полягає у тому, що за допомогою
простих сюжетів і яскравих, барвистих образів, сформувати у дітей
морально-етичні якості, необхідні для розв’язання життєвих ситуацій
Коригувальна – полягає в зміні поведінки в
проблемній ситуації відповідно до морально-етичних установок.
Правила
проведення казкотерапії:
1. Найзручніше місце для проведення казкотерапії – окреме, невелике за
розмірами, добре освітлене приміщення (кімната казки, психологічне
розвантаження тощо).
2. Проводяться заняття по можливості раз на тиждень. У молодшій і
середній групі ДНЗ тривалість казкотерапії – 15-20 хв., у старшій групі ДНЗ –
25-30 хв., у дітей початкової ланки – до 30-40 хв., у дітей середньої та
старшої ланки можуть бути тренінгові заняття (регулярність проведення сприяє
зміцненню позитивного ефекту).
Немає коментарів:
Дописати коментар